måndag 9 november 2009

vaccinspruta

åhhhhhhhh!
jag har tagit grissjukssprytan idag och jag trodde det inte vart förens imorgon.
men egentligen känns det skönt att jag inte behöver vänta ^
men efter det så känndes det ingenting, typ efter 10 - 15 så började jag känna av det i armen,
och det känndes som nålar på fötterna, läskigt.
efter entill tid så vart jag jättekänslig och började gråta över att nån sa nått till mig eller att någon pratade om det. och jag fick huvudvärk och mådde illa, och det känndes som om det luktade spya runt omkring mig, och det gjorde ju mer så att jag mådde änu mera illa.
åh... :s

jag gick till skolsyster och sa att jag mådde illa. och hade huvudvärk o.s.v.
då så ställde hon en massa frågor, och sen fick jag en dextrol(stavning?) och då åt jag den, och jag fick ett glas vatten.
sen skulle jag gå och hämta mina saker och då fick jag värsta humöret och vart jätte glad och sprallig. men sen så när mamma ringde då vart jag "ledsen" fast jag vet inte vad jag ska kalla det, kanske "okänligintemera". Äh, haha, jag vet faktikst inte.
jag gick tillbaka till skolsköterskan och jag fick ett piller till somhandlade om typ, öh, min astma.
men det avrt bättra när jag tog frisk luft och ja så.

just nu så har jag ont i armen och det känns på höften, men man får de vad som händer.
men vet aldrig om man blir hemme efter skolan heller imorgon. :)

0 kommentarer: